Beleidsondersteuner Sociaal Domein

  • Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast 
  • Uren per week: 32-36 uur
  • Maandsalaris: maximaal € 5.029,- bruto per maand (schaal 8) inclusief IKB (individueel keuzebudget)
  • Plaatsingsdatum: 7 maart 2025
  • Reageren voor: 24 maart 2025

Zoek jij een flexibele werkgever waar korte lijnen standaard zijn, waar om jouw zienswijze wordt gevraagd en waar je de vrijheid krijgt om jezelf te ontwikkelen? Zet dan een kleurrijke stap en kom werken bij Gemeente Staphorst!

Wat ga je doen als Beleidsondersteuner Sociaal Domein?

Als beleidsondersteuner ondersteun je de beleidsadviseurs van afdeling Samenleving zowel op organisatorisch als inhoudelijk vlak. Je plant, organiseert en bereidt vergaderingen voor, notuleert en stelt actielijsten op. Je biedt ondersteuning bij het programma- en projectmatig werken, bij het programma ‘Gezond Meedoen Staphorst!’ en projecten als ‘Kansrijke start’ en ‘Positieve gezondheid’. Je zorgt er met jouw inzet voor dat de processen binnen het programma en de projecten soepel verlopen en de lange termijnplanning wordt bijgehouden. Daarnaast vallen de processen binnen de jaarlijkse subsidiecyclus onder jouw verantwoordelijkheid. Je handelt o.a. subsidie aanvragen af voor sport en cultuur en je draagt zorg voor de jaarlijkse publicatie van het subsidieregister. Ook stel je samen met het team de jaarplanning van de team-werkzaamheden op en monitort en bewaakt deze planning.

Waar kom je te werken?

Je komt te werken binnen de afdeling Samenleving in het team Beleid. Afdeling Samenleving is actief op alle terreinen van het sociale domein vanuit de teams Beleid, Uitvoering, Vluchtelingen en Gezond Meedoen. Wij werken voor en met inwoners van de gemeente Staphorst aan een zo prettig mogelijke leefomgeving. Daarbij is het beleidsplan sociaal domein ‘Iedereen doet mee’ hét uitgangspunt voor ons handelen. De afdeling Samenleving kenmerkt zich door een informele werksfeer, korte lijnen en integraal werken. We durven buiten de gebaande paden te kijken en écht betekenis te geven aan het bieden van maatwerk.

Mocht je nieuwsgierig zijn geworden en/of meer informatie willen, neem dan een kijkje op www.staphorst.nl/over-gemeente-staphorst

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst

Wat heb je nodig om deze baan goed te kunnen doen?

We zoeken een collega met een resultaatgerichte persoonlijkheid die goed samenwerkt. Je werkt zorgvuldig, organiseert met gemak en je bent een pro in het werken met systemen. Je voert opdrachten zelfstandig en daadkrachtig uit en brengt structuur in complexe processen. Daarnaast ben je leergierig en denk je actief mee over hoe we beleid het beste vormgeven.

Verder beschik je over:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van het sociaal domein

Wat maakt dat deze baan jouw baan mag worden?

  • We zijn een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Deze functie kent een minimumsalaris van € 3.160,- (schaal 7) en een maximumsalaris van € 5.029,- (schaal 8) bruto per maand inclusief IKB. De inschaling vindt plaats op basis van jouw vooropleiding , kennis en ervaring
  • Bij de gemeente Staphorst werken we met korte lijnen, waardoor we snel en persoonlijk inspelen op de wensen van onze inwoners en bedrijven
  • Je hebt recht op 201,6 uur verlof en via het IKB bestaat de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband
  • Een vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van ruim 17%
  • We vinden vitaliteit belangrijk! Daarom ligt er elke dag vers fruit van lokale ondernemers klaar. Daarnaast bieden we een budget voor persoonlijke gezondheid aan (€125 naar rato van je dienstverband). Ook krijg je een tegemoetkoming voor zorgverzekering
  • We bieden flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken, als het werk dat toelaat
  • Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen met aandacht voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis)werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer voor 24 maart 2025 via onderstaande linksamen met een cv en bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten. De eerste gesprekken staan gepland op 3 april 2025.

Online solliciteren

Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index).

Vragen? Neem dan contact op met Hannie Burcksen, Manager Afdeling Samenleving, via 0522- 46 75 60.

De interne- en externe selectieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!