Opbrengst campagne ‘Huh? Wat bedoelt u?’

In de Week van lezen en schrijven, van 8 tot 15 september, vroegen de Bibliotheek, het Taalpunt en de gemeente aandacht voor taalvaardigheid. Dit deden ze onder andere door de campagne ‘Huh? Wat bedoelt u? naar Staphorst te halen.

In het kader van deze campagne konden inwoners met een onbegrijpelijke brief of website naar een knalgeel meldpunt op de weekmarkt in Staphorst. Ook in de bibliotheek was een knalgeel meldpunt. 23 inwoners maakten een melding over de communicatie van verschillende organisaties. Over hun ‘Huh?-moment’, een moment waarop iets niet duidelijk was. Wat vooral opviel in deze meldingen is dat mensen het prettig vinden om ook iemand te kunnen spreken, bijvoorbeeld bij een loket of via de telefoon. Vooral bij digitale zaken kan dit erg helpen.

Hulp bij digitale zaken

Wist u dat u voor vragen over digitale zaken ook terecht kunt bij de bibliotheek? Op maandagmiddag tussen 14.30 en 16.00 uur is hiervoor een medewerker aanwezig. Hij of zij kan u helpen bij bijvoorbeeld vragen over digitaal belastingen en toeslagen regelen, het online regelen van zorg of het omgaan met een computer of smartphone.