Klacht indienen

Wat is het?

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen

Wat moet ik doen?

U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.

De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.

Digitaal formulier

Een klacht indienen

Wilt u liever een brief sturen?

Download dan onze voorbeeldbrief:

Hoelang duurt het?

  • De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
  • Als het niet lukt om uw klacht binnen 6 weken af te handelen, mag de gemeente hier maximaal 4 weken extra voor nemen. Dit staat in artikel 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht. U krijgt hierover altijd een bericht.
  • Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale Ombudsman.