Ervaar het gemak van MijnOverheid

Nederland digitaliseert in hoog tempo. Ook de gemeente Staphorst geeft u de mogelijkheid uw post digitaal te ontvangen. Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. In de persoonlijke Berichtenbox kunt u berichten ontvangen van de overheid.

Gemeente Staphorst digitaliseert

Gemeente Staphorst maakt het mogelijk maken meer post digitaal te verstrekken. Zo is het al mogelijk om:

  • de aanslagen gemeentelijke belastingen digitaal te ontvangen;
  • digitaal een herinnering te krijgen als een reisdocument verloopt;
  • steeds meer post van WOZ digitaal te ontvangen.

Uw post van de overheid digitaal ontvangen?

Al veel Nederlanders kennen het gemak van MijnOverheid. Ervaar het zelf. Log in met uw DigiD op www.mijn.overheid.nl/berichtenbox(externe link) en activeer in vier stappen uw account. In het instructiefilmpje(externe link) ziet u stap voor stap hoe u zich kunt aanmelden. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail. Bent u niet aangemeld op MijnOverheid, dan blijft u op de gebruikelijke wijze uw post ontvangen.

Zien welke gegevens de overheid over u heeft vastgelegd?

Op MijnOverheid ziet u in één oogopslag welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd. Zo kunt u bijvoorbeeld controleren hoe u bij het Kadaster, WOZ of Basisregistratie Personen geregistreerd bent. Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan te passen.

Berichtenbox app

Berichtenbox app

Post van de overheid direct lezen op uw mobiel of tablet? Dat kan met de Berichtenbox app. Het openen van de app gaat makkelijk en snel met een pincode. Gebruikers kunnen post van de overheid direct in de app lezen en hoeven hiervoor niet meer in te loggen op de website van MijnOverheid.