Allround Medewerker Informatievoorziening

  • Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: Minimaal 28
  • Maandsalaris: max €4.382,- bruto (schaal 6) inclusief IKB
  • Plaatsingsdatum: 19 december 2025
  • Reageren voor: 12 januari 2026

Direct solliciteren

Wil jij ervoor zorgen dat onze digitale informatie altijd betrouwbaar en toegankelijk is? Gemeente Staphorst zoekt een Allround Medewerker Informatievoorziening die ons helpt om digitale processen soepel te laten verlopen. Lees snel verder en ontdek waarom dit jouw nieuwe uitdaging kan zijn!

Wat ga je doen?

Als Allround Medewerker Informatievoorziening ondersteun je de organisatie bij digitaal werken. Jij zorgt ervoor dat papieren post wordt gedigitaliseerd en verspreid via ons zaaksysteem (Decos Join). Bij onduidelijkheden neem je zelf initiatief om de juiste geadresseerden te vinden. Daarnaast:

  • Verwerk en registreer je inkomende en uitgaande poststukken.
  • Beheer en vernietig je papieren documenten volgens richtlijnen.
  • Handel je archiefaanvragen van inwoners zorgvuldig af.
  • Ondersteun je collega’s met instructies en werkinstructies.
  • Denk je mee over verbeteringen in onze informatieprocessen.

Kortom: Met jouw inzet zorg je dat onze informatievoorziening betrouwbaar en efficiënt blijft.

Waar kom je te werken?

Je maakt deel uit van het team Informatiemanagement, Proces en Control. Samen met ervaren collega’s zorg je voor continuïteit in de informatievoorziening. Het team werkt in een informele sfeer, met korte lijnen en veel ruimte voor eigen initiatief. Alle werkzaamheden vinden plaats op het gemeentehuis in Staphorst.

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat heb je nodig om deze baan goed te kunnen doen?
  • Ervaring met beheer van fysieke en digitale archieven en kennis van postregistratie en digitalisering
  • Bij voorkeur ervaring met Decos Join en zaakgericht werken
  • Goede communicatieve vaardigheden en schriftelijke beheersing van het Nederlands
  • Digitale vaardigheden, waaronder basiskennis van Microsoft Office
  • Zelfstandig, nauwkeurig en betrouwbaar in je werk
  • Dienstverlenende en oplossingsgerichte houding
  • Kritisch en proactief, met initiatief om verbeteringen door te voeren
  • Vermogen om snel en zorgvuldig te werken.
Wat maakt dat deze baan jouw baan mag worden?
  • We zijn een team dat weet van aanpakken en zijn flexibel ingesteld. We zijn trots op ons werk!
  • Deze functie kent een minimumsalaris van € 2.993, - (schaal 5) en een maximumsalaris van €4.382, - (schaal 6) bruto per maand inclusief IKB. De inschaling vindt plaats op basis van jouw kennis en ervaring
  • Bij de gemeente Staphorst werken we met korte lijnen, waardoor we snel en persoonlijk inspelen op de wensen van onze inwoners en bedrijven
  • Je hebt recht op 201,6 uur verlof en via het IKB bestaat de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband
  • Een vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%
  • We vinden vitaliteit belangrijk! Daarom ligt er elke dag vers fruit van lokale ondernemers klaar. Daarnaast bieden we een budget voor persoonlijke gezondheid aan (€125 naar rato van je dienstverband). Ook krijg je een tegemoetkoming voor zorgverzekering
  • Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen met aandacht voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Bekijk hier alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis)werken

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer via onderstaande link voor 12 januari 2026 samen met een cv en bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten. De eerste gesprekken vinden plaats vanaf 15 januari 2026
 

Online solliciteren

Vragen? Neem contact op met Gert Koerselman, Informatiemanager, (0522) 46 74 40

De interne- en externe selectieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!