Formulier afsluiten
Formulier opnieuw starten

Aanvraag nummeraanduiding bij balieomgevingsvergunning

Voortgang
10%

Introductie en toelichting

Gegevens aanleveren

U heeft een aanvraag gedaan voor een omgevingsplan activiteit of u heeft een technische bouwmelding gedaan. Om tijdig een huisnummer te kunnen vaststellen vragen we u extra informatie aan te leveren. Het gaat daarbij om de volgende informatie:

  • Bouwtekeningen (max. 8 MB, PDF) van het object, bij voorkeur plattegronden en tekeningen van gevels op schaal. Op deze plattegrond moeten in elk geval eventuele voorzieningen als keukens, badkamers en toiletten aangegeven zijn. Ook moeten de (toegangs-)deuren en ramen zichtbaar zijn in de plattegrond.
  • Situatietekening (max. 8 MB, PDF) van het object ten opzichte van de omgeving waaruit in elk geval de ontsluiting van het object/de objecten op de openbare weg zichtbaar is.
  • Gebruiksoppervlakte per verblijfsobject conform NEN2580.

Deze uitvraag doen wij op basis van artikel 7 van de verordening naamgeving en nummering van de gemeente Staphorst.

Wat gebeurt er na uw aanvraag

We hebben minimaal een week nodig om te beoordelen of er huisnummers moeten worden uitgegeven. Wij verzoeken u de informatie daarom zo spoedig mogelijk te leveren, zodat u bij de (ver)bouw werkzaamheden gebruik kunt maken van de juiste nummering. 


U ontvangt na verzenden van de aanvraag een ontvangstbevestiging op het door u opgegeven emailadres. We nemen uw aanvraag in behandeling. Binnen één week krijgt u van ons bericht over het concept huisnummerbesluit. Geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op via BAG@staphorst.nl.

Na het verlenen van de omgevingsvergunning en het verwerken van het huisnummerbesluit wordt het nieuwe huisnummer automatisch doorgegeven aan organisaties zoals de Belastingdienst, leveranciers van nutsvoorzieningen en PostNL. Bij de aanvraag van nutsvoorzieningen, de communicatie met overheidsinstanties en de vindbaarheid van het nieuwe adres is een officieel vastgestelde nummering nodig.