Melding of klacht over de buitenruimte

Home > Inwoners > Melding of klacht over de buitenruimte

Melding of klacht over de buitenruimte

Logo Fixi


Melden via Fixi

Uw woon- en leefomgeving bestaat uit plekken waar iedereen toegang tot heeft. Denk aan pleinen, wegen, parken, speeltuinen of sportvelden. Het is belangrijk dat deze plekken veilig en netjes zijn.

Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Meld het ons via Fixi. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.

Geef dit aan ons door via Fixi Link naar website

Vul in elk geval uw e-mailadres in, zodat we u op de hoogte kunnen houden van de voortgang van uw melding. Vul ook uw telefoonnummer in zodat we snel contact kunnen zoeken als we nog vragen hebben. Uw gegevens zijn uiteraard niet openbaar. Deze gebruiken we alleen voor de afhandeling.

Een melding doen gaat alleen over de woon- en leefomgeving. Een klacht indienen en bezwaar maken kunt u online op onze website regelen.

Fixi app

U kunt de Fixi app downloaden voor uw mobiel. U hoeft dan maar één keer uw persoonlijke gegevens op te geven. Daarna kunt u eenvoudig en snel meldingen doen en foto’s van de situatie meesturen. U ziet in de Fixi app ook in één oogopslag alle meldingen bij u in de buurt. Via de app kunt u de status van uw melding zien en kunt u reageren op uw melding.

De Fixi app is te downloaden via de Appstore of de Google Playstore.

Lantaarnpaal defect

Via het landelijke lichtmanagement systeem LMS kunt u doorgeven dat er een lantaarnpaal kapot is. Bij het melden van de storing kunt u zoeken op de straatnaam. Op de kaart kunt u de kapotte lichtmast aanklikken. Van Gelder zorgt ervoor dat storingen binnen 10 werkdagen worden verholpen. Als er een netwerkstoring is, kan de storing langer duren.

Niet melden bij gemeente

  • Overlast van een bedrijf bij u in de buurt: doe een melding via Meldpunt Overijssel.
  • Overlast van anderen, bijvoorbeeld buren of verslaafden: bel de politie.
  • Verloren of gevonden voorwerp: doe een melding via verlorenofgevonden.nl.
  • Milieuklacht: doe een melding bij de Omgevingsdienst IJsselland.
  • Plaatsen of voorwerpen die niet van de gemeente zijn: neem contact op met de eigenaar.
  • Gevonden dieren: bel de dierenambulance.
  • Storing drukriolering (rode lamp): bel het storingsbedrijf.
  • Storing in uw watervoorziening: neem contact op met Vitens.
  • Storing in uw gas- of stroomvoorziening: doe een melding via het landelijke storingsnummer is 0800 - 9009.

Telefonisch melden

U kunt een melding tijdens kantooruren telefonisch doorgeven via (0522) 467 467. Uw melding wordt in Fixi gezet. Geeft u uw e-mailadres door, dan wordt u op de hoogte gehouden van de voortgang van uw melding.

Spoed?

Is er een onveilige situatie? Bel ons dan via (0522) 467 467. Buiten openingstijden van het gemeentehuis belt u via ons algemene nummer (0522) 467 400. U krijgt een keuzemenu te horen en kunt doorverbonden worden met de piketdienst.

Stormschade of wateroverlast

Stormschade, wie bel je wanneer?

Wateroverlast, wie bel je wanneer?

Hoe werkt Fixi?

Uitleg en veel gestelde vragen over Fixi Link naar website

Meer informatie

Heeft u een melding gemaakt en wilt u ons laten weten hoe u het klantcontact heeft ervaren? Of heeft u een tip, verbeterpunt of suggestie voor ons meldingensysteem? U kunt dit mailen naar omgevingsloket@staphorst.nl.